kissen


Jag har en ny favorit katt. Igår var jag ute i Kårsta för att gå på en otroligt efterlängtad date med mitt andra e, Elin! Det hela började att jag från tågstationen gick i ett kolsvart mörker på en smal bilväg omringad av öppna åkrar. Det var knappt så jag trodde att jag skulle leva, jag hade ju ingen relfex!? Det måste införskaffas!
Hela kvällen bestod egentligen av lite chips, lite godis och massor med te. MEN, det hände även något som livade upp stämningen en aning. Vi satt på varsin sida av köksbordet och klockan började bli mkt, vi hade suttit där och pratat i flera timmar och inte rört oss ur fläcken sen jag kommit dit. Helt plötsligt ser jag, bakom Elin, hur en MUS springer fram från springan mellan kylskåpet och vägen! Jag skrek till av förvåning och så vände den om och sprang tillbaka.
Vi fick panik. Det är rätt sjukt egentligen med tanke på att det är en liten, liten mus det handlar om men det är lite småäckligt. Tillslut så kom vi iaf på den smarta idén att hämta in katten! (Elins katt har inget namn utan den heter kissen, katten blabla you name it)
Vi stängde av musiken och satte oss tysta i kökssoffan där jag satt innan. I början fattade kissen ingenting alls så vi fick lotsa honom på rätt väg, det var ett jäkla projekt ska du veta! Sen helt plötsligt stannade han till och spetsade öronen. Det tog inte lång tid alls innan vi hörde hur han attackerade den lilla musen och så kom han där nöjd och glad med den i käften.
DÅ om någon gång utbröt paniken, jag var helt säker på att han skulle hoppa upp i soffan och stoltsera med sin fångst! Det slutade med att jag och Elin stod på soffan helt galna medan kissen tuggade i sig bytet.

Jaja, nog om det! Annars har det inte hänt speciellt mycket. Högskoleprovet i lördags förstås, men det är inte värt att nämna. På Söndagen var det som sagt elitseriepremiär och vi vann med 3-0! Det är inte jätte nice att åka buss enkel resa drygt 5 timmar för att förlora så det var grymt skönt! Och en riktigt bra start på säsongen såklart!

Förövrigt så är Lisa och lilla Elin(syster alltås, inte krooken) hemma från Falköping den här veckan :) Det var inte igår, så det måste vi klämma in någonstans!


Kommentarer
Postat av: elin (syster alltså, inte krooken)

vi klämmer på en middag :D

2008-10-29 @ 15:01:41
URL: http://eluz.blogg.se/
Postat av: elin (syster alltså, inte krooken)

jaaa det vill jag med :D måste ju hålla dig uppdaterad om dagens samhälle(volleybollhus)

2008-10-29 @ 15:13:10
Postat av: Lisa Jiiiii

jaaa det måste vu :)

2008-10-29 @ 17:46:47
URL: http://required.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0